fredag 26 juli 2019

Kalle Tunic i gröööönt

Detta är en Kalle Tunic av Closet Case Patterns som jag sytt av ett gammalt påslakan! :-) Jag brukar använda gamla påslakan som blivit tunnslitna till att klippa ut mönsterdelar eller testsy mönster i. Och så gillar jag denna galet gröna färg, och tycker Kalle Tunic är ett coolt mönster som ser både avslappnat och lite strikt ut. Så det bidde en "wearable muslin"!

Jag är faktiskt supernöjd med resultatet! Jag sydde storlek 6 och har kortat längden en del både fram och bak, men annars följt mönstret. Andra gången jag syr ett mönster med krage :-) Vilket gick liite bättre än första gången, men fortfarande långt ifrån perfekt... Men de små egenheterna syns inte så mycket och så är det ju bara charmigt ;-) Hur som helst, eftersom det är ett gammalt påslakan är det väldigt mjukt och skönt och med detta mönster blir plagget dessutom väldigt luftigt. Perfekt sommartid!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar