tisdag 30 juli 2019

Luftig t-shirt

Äntligen kom jag mig för att använda tyget jag köpt begagnat på Tradera för flera år sedan, det känns så roligt :-) Jag tror kanske att det är ett gammalt Marimekko-tryck (på vävt tunt bomullstyg), har för mig att det stod så i annonsen (men är osäker, köpte ju bara en stuvbit och det står inget på just den biten).

Jag gillar i alla fall färgerna och tänkte tyget skulle passa till en ganska enkel topp/t-shirt. Men jag hade inget sådant mönster så jag pusslade ihop ett själv utifrån mönstret till Kalle Tunic och Willow Tank (som jag skrivit om tidigare)! Är jättenöjd över att det faktiskt funkade. T-shirten har korta holkärmar och snedslåband i halsringning och ärmar, enkelt fållad längst ned.

Bara lite typiskt att denna luftiga t-shirt blev klar lagom till att vädret svalnade av igen ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar