måndag 8 juli 2019

Jag har börjat sy


För flera år sedan egentligen! Då insåg jag att det faktiskt kan bli riktigt fina och bra plagg om jag inte bara hittar på själv (vilket jag gjort några gånger innan dess, med varierande resultat), utan faktiskt följer ett mönster. Och indiemönster en köper som PDF har ju oftast jättebra pedagogiska beskrivningar!

Sen är ju jag inte särskilt bra på att få till alla detaljer jättefint, och noggrann mätning är inte heller min grej... Men jag är bra på att bestämma mig för att gilla resultatet när jag gjort det själv, och se de små skavankerna som charmiga ;-)

Så det har blivit några plagg, och nu tänkte jag äntligen ta mig för att visa upp dem.
Först ut, ett linne i vävd bomull (en stuvbit från Ohlssons tyger har jag för mig) i mönstret Willow tank av Grainline studio, köpt via Indiesew. Jag lade till slitsar i sidorna och minskade urringningen lite, samt höjde insnitten (heter det så? Bust darts!) för bysten, men följde mönstret i övrigt.

Jag är så nöjd med detta linne, det är så skönt och luftigt när det är riktigt varmt! Och den lilla detaljen att framstycket blev längre än bakstycket i höger sida, det är ju bara charmigt :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar